A Walk In The Forest

En interaktiv oplevelse i videospilsformat, der undersøger en alternativ sindsopfattelse.

Om projektet
Erfaringer

I udformningen af dette projekt har jeg gjordt mig erfaringer indenfor, Unity, C# programmering, Fmod og integrering af lyd i spil, Dynamisk mix & lyddesign, foley, Reaper, og syntetisk emulering af naturlyd

"A Walk In The Forest" blev til forbindelse med et forløb på Sonic College: Game Audio. Gennem dette videospil, har jeg eksperimenteret med dynamisk og nonlinær lyddesign samt arbejdet med at skabe et fortællende stemningskabende lydbillede. Produktet er skabt selvstændigt

Simulationen foregår i en skov i bjergene, hvor spilleren har indtaget et bevidstheds-ændrene middel og for mulighed for at udforske skoven og dens lyde, mens påvirkningen gør sit indtog. Det er forsøg for at teste mine evner indenfor spil, verdenen samt give spilleren mulighed for at opleve en sindsrig rejse i ædru tilstand.

Et benspænd jeg brugte til dette projekt var at alle natur-baggrundslydene i spillet skulle være et produkt af syntese for at give mig en mulighed i at undersøge og analysere naturens lyde, eks. fulgesang, frø-kvæk og træknirken. Samt dytiggøre mig i lyddesign og gøre mig erfaringer med syntese.

Syntetisk emulering af naturlyde