Uncanny Valley
En interaktiv lyd-installation, der undersøger tvetydighed i teknologisk udvikling.


Om projektet
Erfaringer
I dette projekt arbejdede jeg med idégenering, iscenesættelse, historiefortælling med en nonlinær tilgang & design af interaktiv oplevelser.
Derudover gjorde jeg mig erfaringer med MAX4LiVE, stemningsbaseret lyddesign og Auduino opsætning.

Projektet "Uncanny Valley" har eksperimenteret med afspilning af lyd gennem forskellige medier vha. transducere, med hovedformålet at frembringe og undersøge en tvetydig følelse af nysgerrighed og ubehag.
Projektet består af et industrielt metal-skab med transducerer påmonteret og dekoreret med en fastspændt gine Hertilhørende et mannequin-hoved iklædt drejeknapper, der styrer lyden af skabets rungen. Oplev værket i videoen nedenfor!
Tak til: Behrang Hakami, & Maddie Lykke Andersen


Jeg er enormt glad for og stolt af dette projekt. Med min interesse i kunsthistorie og en forkærlig for lyds stemningsfulde påvirkning. Samt en glæde over at kunne arbejde med mine hænder og skabe et stemningsfuldt rum, der kan give andre en oplevelse, der er værd at mindes. Det tænder en særlig gnist i mig. Jeg er taknemlig for mit liv bringer mig mulighed for at være med til at skabe sådanne oplevelser og håber det bringer mange flere i fremtiden.